Учень - це не посудина, яку потрібно заповнити,
учень - смолоскип, який треба запалити.
Початок навчання дитини в 1-му класі - складний і відповідальний етап у
її житті. Адже відбувається дуже багато змін. Це не тільки нові умови життя та
діяльності - це й нові контакти, нові стосунки, нові обов'язки. Змінюється
соціальна позиція: був просто дитиною, тепер став школярем. Змінюється
соціальний інститут навчання і виховання: не садочок, батьки, бабуся, а школа,
де навчальна діяльність стає провідною. Змінюється все життя дитини: все
підпорядковується навчанню, школі, шкільним справам і турботам.
Про складності і значущості періоду, пов'язаного з адаптацією дитини в школі, сказано і написано у вітчизняній психологічній і педагогічній літературі багато наукових робіт. Саме в ці перші місяці починають формуватися ті системи відносин дитини зі світом і самим собою, ті стійкі форми взаємин з однолітками і дорослими, і базові навчальні установки, які в істотній мірі визначає в подальшому успішність його шкільного навчання, ефективність стилю спілкування, можливості особистісної самореалізації у шкільному середовищі.
Звикання до школи - тривалий індивідуальний процес. Згідно зі статистикою, тільки 50% дітей адаптується до нових умов і вимог протягом півроку. Другій половині потрібно більше часу.
Немає коментарів:
Дописати коментар