Високий рівень
адаптації. Першокласник позитивно ставиться до школи: правила і вимоги
сприймає адекватно; навчальний матеріал засвоює легко; глибоко і повно
оволодіває програмовим матеріалом; розв'язує ускладнені задачі, чемний, уважно
вислуховує вказівки, пояснення вчителя; доручення виконує охоче й сумлінно, без
зовнішнього контролю; виявляє високу зацікавленість до самостійної навчальної
роботи, готується до всіх уроків; має у класі позитивний статус.
Середній рівень
адаптації. Першокласник позитивно ставиться до школи: відвідування уроків
не викликає в нього негативних переживань, розуміє навчальний матеріал, коли
вчитель пояснює його досить детально і наочно; засвоює основний зміст програми
з усіх предметів, самостійно розв'язує типові задачі; зосереджений і уважний
під час виконання завдань, доручень, вказівок учителя, водночас потребує
контролю з боку дорослого; зосередженим буває тільки тоді, коли робить щось
цікаве для себе; майже завжди готується до уроків; доручення виконує сумлінно;
дружить з багатьма однокласниками.
Низький рівень
адаптації. Першокласник негативно або байдуже ставиться до школи: часто
скаржиться на здоров'я, погане самопочуття, у нього переважає пригнічений
настрій; спостерігаються порушення дисципліни; матеріал, який пояснює вчитель,
засвоює фрагментарно; самостійна робота з підручником викликає труднощі, під
час виконання самостійних завдань не виявляє до них інтересу; до уроків
готується нерегулярно, потребує постійного контролю, систематичних нагадувань і
спонукань як з боку вчителя, так і з боку батьків; може зберігати
працездатність і увагу за наявності тривалих пауз для відпочинку; для розуміння
нового матеріалу і розв'язування задач за зразком потребує значної допомоги
вчителя і батьків; доручення виконує під контролем і без особливого бажання;
пасивний, близьких друзів не має, знає імена й прізвища лише частини
однокласників. Зрозуміло, що є досить тісний причино-наслідковий зв'язок між
рівнем адаптації школяра і системою тих чинників, умов, у яких він виховувався.
Немає коментарів:
Дописати коментар