Теоретичні основи виховної роботи з класом
Орієнтовний перелік документації, що веде класний керівник:
- Класний журнал
- Особові справи учнів
- Табеля успішності учнів
- План виховної роботи
- Конспекти виховних годин, годин спілкування, диспутів
- Розробки сценарієв виховних заходів
- Тека психолого-педагогічних спостережень
- Протоколи батьківських зборів
- Матервали щодо запобігання дитячому травматизму, бесіди з правил дорожнього руху, облік проведення інструктажів з безпеки життєдіяльності
- Літопис або документи класних справ.
Циклограма класного керівника
Щоденно:
- Робота з тими, хто запізнюється та виявлення причин відсутності учнів.
- Організація харчування учнів.
- Організація чергування учнів.
- Індивідуальна робота з учнями.
- Контроль за зовнішнім виглядом учнів.
- Перевірка щоденників.
- Проведення заходів за планом.
- Робота з батьками за планом.
- Робота з вчителями предметниками.
- Зустріч з психологом та медсестрою, психолого-педагогічні спостереження.
Щомісяця:
- Відвідування уроків класу.
- Консультація психолога стосовно важковиховуваних дітей.
- Зустріч з батьками за планом.
- Нарада щодо планування роботи.
Протягом семестру:
- Оформлення класного журналу.
- Засідання НМК класних керівників (за планом).
- Аналіз виконання плану, корекція.
- Проведення батьківських зборів, засідання батьківського комітету (за планом).
Один раз на навчальний рік:
- Оформлення особових справ.
- Аналіз роботи та складання плану виховної роботи.
- Статистичні дані.
- Проведення відкритого виховного заходу.
Пріорітетні напрями діяльності класного керівника
- Перебудова змісту виховання, ключовими поняттями якого є людяність, милосердя, доброта, чесність. порядність.
- Визнанарользагальнолюдськихцінностей та загальнолюдської моралі.
- Гуманізація відносин, цілісність виховного процесу.
- Вивчення учнів, учнівського колективу.
- Організація виховання та згуртування учнівського колективу.
- Організаційно-педагогічна діяльність щодо забезпечення життєдіяльності класного колективу
- Розвиток особистості, її творчого потенціалу.
- Робота з батьками, індивідуальний вплив.
Зміст роботи класного керівника
- Вивчення учнів
- Об'єднання учнів у колектив
- Співпраця з дитячими та молодіжними організаціями
- Робота з батьками та громадкіськістю
- Співпраця з культурно-освітніми та позакласними установами
- Співпраця з шкільним психологом
- Організація виховної діяльності: правової, родинно-сімейної, національно-патріотичної, трудової, естетичної, морально-етичної, екологічної,формування здорового способу життя, розвиток пізнавальної активності
- Індивідуальна робота з учнями
- Співпраця з вчителями-предметниками щодо дотримання єдиних педагогічних вимог у класі
Мета проведення:
Вивчити індивідуальні особливості учнів під час неформального спілкування.
Пізнати інтереси учнів, зрозуміти їхні переживання та мотиви поведінки.
Обговорювати поточні події класу, міста, держави.
Форми проведення:
- Вільне спілкування вчителя з учнями
- Бесіди на заплановані теми
- Обговорення актуальних статей з газет
- Обговорення кінофільмів, книжок, вистав
- Зустріч з цікавими людьми
- Усні журнали
- Засідання прес-клубу
- Дискусії
- Години спілкування
- Тренінги
- Екскурсії
- Політичне інформування учнів
Виховні години проводяться один раз на тиждень у певний день. Тематика спілкування з учнями, заздалегіть планується, однак поточні події у класі, школі місті, державі можуть підказати тему не заплановану раніше.
Основні завдання класного керівника
- Виховання високої моралі у підростаючого покоління, формування в нього українського менталітету, традицій.
- Створення необхідних умов для фізичного розвитку школярів, збереження та зміцнення їхньго здоров'я.
- Духовно-моральне виховання.
- Розвиток розумових і фізичних здібностей, формування високої пізнавальної культури, організація змістовного дозвілля учнів.
- Підготовка школярів до господарсько-трудової діяльності.
- Створення умов для вільного вибору учнями світоглядних позицій.
- Гуманізація педагогічного процесу, демократизація стосунків у колективі.
- Врахування інтересів дітей.
- Організація роботи з батьками.
Критерії ефективності виховної роботи:
- Рівень організованості класного колективу (дисциплінованість, робота учнівського самоврядування).
- Рівень навчальної мативації учнів класу (динаміка підвищення якості знаннь, ефективності роботи з учнями, які навчаються на початковому рівні, активності учнів у позаурочній діяльності).
- Різноманітність позаурочного життя класу.
- Динаміка зростання рівня вихованості учнів.
- Рівень розвитку класного колективу (згуртованність, активність, ініціативність, виховний вплив колективу на його членів, рівень розвиткут громадської думки) активність співпраці класу з класним керівником.
- Зв'язок із сім'єю,участь батьків у виховному процесі.
- Робота з проблемними учнями, надання педагогічної підтримки на основі індивідуального підходу.
- Захищенність та комфортність умов перебування вихованця у класі, школі.
Показники успішної діяльності класного керівника:
- Високий рівень ефективності виховної роботи з класним колективом.
- Високий рівень розвитку творчої індивідуальності класного керівника, наявність в нього авторської педагогічної технології.
- Високий рівень володіння уміннями та навичками класного керівника (вміння поставити мету, спланувати роботу, здійснити її, оцінити, проаналізувати та зробити висновки).
- Активна співтворчість з класом.
- Контакт з батьками, залучення їх до співпраці.
- Володіння вмінням зацікавити вихованців власним захопленням, організувати дозвілля.
- Взаємний інтерес класного керівника та учнів один до одного, повага учнів до власного керівника.
"Золоті" правила класного керівника:
- Учитель має бути особистістю, яка приваблює дітей.
- Учитель повинен викликати любов та повагу дітей до себе, якщо він сам любить, поважає кожну дитину та спілкується з нею, у стосунках з нею чесний і відвертий.
- Учитель має бути веселим і жартівливим.
- Учитель має раціонально використовувати свій час.
- Учитель має бути доброзичливим.
- Учитель має постійно вдосконавлюватись, розширювати свій кругозір.
- Гасло вчителя: "Пізнай самого себе і допоможи в цьому своїм учням".
- Учитель повинен реалізувати індивідуальний підхід до дитини, вміти її вислухати.
- Учитель має створити колектив, в якому панують доброзичлеві стосунки.
- Учитель має любити, захищати дитину, поважати її почуття.
Немає коментарів:
Дописати коментар